زرفع تنگ‌نظري‌ها در حوزه فرهنگ و ادب كردستان
نوشته شده توسط : سوران زندی
 
استاندار كردستان تأكيد كرد:
رفع تنگ‌نظري‌ها در حوزه فرهنگ و ادب كردستان

خبرگزاري کرد نیوز: استاندار كردستان بر پيگيري سريع و جدي برخي تنگ‌نظري‌ها نسبت به اديبان، شعرا و اصحاب فرهنگ و هنر كردستان در سطح دستگاه‌هاي كشوري تاكيد كرد.


 

به گزارش خبرگزاري کرد نیوز از سنندج، عليرضا شهبازي در جمع برخي از اديبان و شعراي كردستاني در سنندج، با ابراز خرسندي از برپايي اين نشست تخصصي اظهار داشت: توسعه فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري زمينه‌ساز توسعه ديگر بخش‌ها بوده و در اين ميان ادبا و شعرا نقش بسزايي در تعريف و تثبيت فرهنگ جامعه برعهده دارند.
وي افزود: اگر در راستاي رهنمودهاي مقام معظم رهبري گام برداريم بسياري از مشكلات حل مي‌شود.
استاندار كردستان با ابراز نارضايتي از برخورد سليقه‌اي و تنگ‌نظرانه افراد صادر كننده مجوز كتب و آثار اديبان و شاعران كردستاني، تصريح كرد: اميد است اين تنگ‌نظري‌ها با گفت‌و‌گو حل شود و شاهد برخورداري ادبا و شعراي كردستاني از حق قانوني خود نسبت به ديگر استان‌هاي كشور باشند.
شهبازي زبان و فرهنگ مردم كردستان را يك ثروت ملي و فرصتي غني براي تقويت فرهنگ غني ايران اسلامي دانست و از پيگيري و تلاش همه جانبه مسئولان استان براي معرفي و حفظ اين ثروت ملي تاكيد كرد.
در ادامه اين نشست مديركل نهاد كتابخانه‌هاي عمومي استان كردستان نيز از اولويت‌هاي اين نهاد در راستاي خريد آثار ناشران كردستاني براي تجهيز كتابخانه‌هاي عمومي استان در سال جاري خبر داد.
عطاالله رستگار افزود: بر اساس مصوبات انجمن كتابخانه‌هاي عمومي استان بايد 30درصد اعتبارات اين انجمن صرف خريد كتاب از نويسندگان بومي و حمايت از خلق آثار توسط آنان شود كه اميد است استاندار كردستان به عنوان رئيس اين انجمن با حمايت قاطع خويش از اعطاي اين تسهيلات به نويسندگان بومي استان حمايت كند.
وي از مطالبه 600 ميليون توماني نهاد كتابخانه‌هاي عمومي استان از شهرداري‌هاي خبر داد و خواستار پرداخت اين طلب‌ها در اسرع وقت شد.
 




:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 تير 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: